حزب‌الله: آمریکا و متحدانش بازی را در سوریه باختند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، آمریکا و متحدانش در حمله نظامی علیه سوریه به اهدافشان دست نیافتند.
به گزارش المیادین، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ایدئولوژی جنگ علیه سوریه را گستراند اما اماکن غیرمسکونی را مورد هدف قرار داد و دریافت که ورود به جنگ جهانی برای ایالات متحده مضر است و تجاوز تنها برای عرض اندام بود نه بیشتر. ترامپ در این جنگ به اهداف خود نرسید زیرا چیزی تغییر نکرده است. نتایج تجاوز سه گانه علیه سوریه تنها سه زخمی داشت و حمله به اماکنی بود که قبلا بمباران شده بودند.
شیخ قاسم در گفت‌وگو با المیادین افزود: پیش از حمله به سوریه اطلاعاتی به روسیه منتقل و محل بمباران مناطق مشخصی در سوریه بیش از یکبار تغییر داده شد. ارائه اطلاعات درباره این حملات و محل آن به روس‌ها توسط دولت آمریکا بدین معنی است که آنها به دنبال جنگ نیستند. آمریکا خواهان رویارویی با روسیه نیست و پس از حمله به سوریه طرح دیگری ندارد.
وی ادامه داد: تجاوز سه گانه علیه سوریه نیازمند واکنش نظامی نیست. وقتی که 100 موشک به سوریه شلیک می‌شود و دفاع هوایی این کشور 70 مورد از آنها را رهگیری می‌کند این یعنی شکست دشمن. پیش از آن هم معلوم بود آمریکایی‌ها آماده راه حل سیاسی برای بحران سوریه نیستند اما پس از این حمله راه حل سیاسی این بحران پیچیده‌تر شد و ما برای دستیابی به راه حل سیاسی در این کشور به یکسال یا زمان بیشتری نیاز داریم.


شیخ قاسم گفت: آمریکایی‌ها از طریق این حمله به دنبال بهتر کردن شرایط و موقعیت خود در مذاکرات سیاسی بودند اما پیروزی محور مقاومت آنها را غافلگیر کرد. این حمله سه‌گانه با آزادسازی غوطه شرقی در ارتباط است و آمریکا و متحدانش در سوریه بازی را باختند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به اقدامات تحریک آمیز شورای همکاری خلیج‌فارس که به این حمله کمک کردند، اشاره کرده و گفت: عربستان به دنبال جنگ گسترده در سوریه است.
وی پیرامون بیست و نهمین نشست سران عرب در ظهران عربستان گفت: از نظر من اتحادیه عرب موجودیت و ارزشی ندارد و عربستان از طریق این نشست به دنبال سرپوش نهادن بر اقدامات خود است.
سایر اخبار این روزنامه
6 میلیارد دلار پروژه معدنی در سال 97 افتتاح می‌شود قائم مقام وزیربهداشت: شهرهای 100هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می‌شوند ایران به عنوان دبیر کل جدید «اکو» اعلام شد بازگشت چند میلیارد ارز و ریال به بیت المال جهانگیری: ایران آماده توسعه همکاری با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر است اعتراف ناشیانه ناکامی انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ایران حزب‌الله: آمریکا و متحدانش بازی را در سوریه باختند گری سیک: تصمیم ترامپ برای خروج از برجام احمقانه است تلاش کنگره آمریکا برای تصویب طرحی علیه اختیارات نظامی ترامپ نمایندگان پارلمان اروپا هنگام سخنرانی مکرون رئیس جمهور فرانسه دست از سر سوریه بردارید رئیس سازمان حج و زیارت: ظرفیت حج 97 تکمیل شد دکتر روحانی انتخاب رئیس جمهوری سیرالئون را تبریک گفت معاون اول رئیس‌جمهور: عزم جمعی و وفاق ملی زمینه ساز حل مشکلات کشور است دیوان عدالت اداری: دریافت حق مدیریت دارویی در داروخانه‌ها ممنوع شد با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی برگزار شد